REGULAMIN
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.doubrava.pl
- Definicje
- Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu
- Gość – Klient nieposiadający Konta w ramach Sklepu. Do Gości stosuje się postanowienia Regulaminu dotyczące Klientów.
- Konto – zbiór danych Klienta w ramach Sklepu internetowego, tworzone dla Klienta po zakończeniu procesu rejestracji.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego doubrava.pl
- Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod doubrava.pl, za pośrednictwem, którego Klient może składać Zamówienia.
- Towar – oznacza rzeczy ruchome będące wszelkiego rodzaju odzieżą wyprodukowaną przez RK Projekt Rafał Kozłowski posiadający sklep internetowy i markę Doubrava (dalej Sprzedawca) w tym przygotowywaną na indywidualne zamówienie klienta, objęte przedmiotem umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą RK Projekt Rafał Kozłowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 123-054-34-95, REGON 017216681.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie
- Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod doubrava.pl.
- Sklep internetowy Doubrava, działający pod adresem internetowym www.doubrava.pl, prowadzony jest przez Rafała Kozłowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą RK Projekt Rafał Kozłowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 123-054-34-95, REGON 017216681 pod marką Doubrava a sklep stacjonarny (Show Room) znajduje się pod adresem ul. Poznańska 3 m14, 00-000 Warszawa. Niniejszy Regulamin określa w szczególności: a) zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach Sklepu internetowego; b) warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego; c) zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- W celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Użytkownik następujących minimalnych wymagań technicznych, do trzech wersji wstecz z włączoną obsługą JavaScript i Cookies dla przeglądarek: Google Chrome, Firefox, Internet Explorer / Edge, Safari, Opera
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,
- zainstalowany program FlashPlayer
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie serwisu doubrava.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
- Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Ze Sklepu mogą korzystać zarówno Klienci, jak i Goście. Dokonanie rejestracji oraz założenie Konta nie jest niezbędne dla złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży w ramach Sklepu internetowego.
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: i) Imię, ii) Nazwisko lub Nazwa firmy, iii adres e-mail, login i hasło. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres.
- Z chwilą zakończenia rejestracji i stworzeniem Konta pomiędzy Klientem a Doubrava zawarta zostaje umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną (prowadzenie Konta) na zasadach określonych w Regulaminie.
- Doubrava, może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu
- Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Doubrava.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Zarówno Klienci, jak i Goście mogą składać Zamówienia i zawierać Umowy sprzedaży w ramach Sklepu internetowego lub za pomocą poczty elektronicznej (zamówienie szycia na miarę).
- Zamówienia składane za pośrednictwem formularza sklepu internetowego przyjmowane są przez całą dobę 7 dni w tygodniu.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową doubrava.pl oraz dokonać wyboru - podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Procedura zamówienia za pomocą formularza zamówień poprzez sklep internetowy wygląda następująco:
- Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „potwierdzam zamówienie” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: a) przedmiotu zamówienia, b) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów, w tym kosztów dostawy oraz wszelkich dodatkowych kosztów (jeśli występują), c) wybranej metody płatności, d) wybranego sposobu dostawy, e) czasu dostawy,
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „potwierdzam zamówienie”. Zakres podawanych danych może być różny dla Klienta oraz Gościa.
- W celu zawarcia umowy sprzedaży usługi szycia na miarę należy złożyć zamówienie za pośrednictwem adresu e-mail doubravastudio@gmail.com
- Zamówienia składane za pośrednictwem poczty e-mail przyjmowane są w dni robocze w godzinach 12-17.
- Procedura zamówienia usługi szycia na miarę za pomocą poczty e-mail wygląda następująco:
- Szycie na miarę może odbywać się na podstawie istniejących modeli dostępnych na zdjęciach na stronie internetowej oraz w showroomie Doubrava, lub też na podstawie indywidualnego projektu stworzonego dla Konsumenta.
- Procedura zamówienia jest każdorazowo indywidualnie ustalana, a w szczególności ustalane są: czas realizacji zamówienia, materiały, z których szyta będzie zamawiana odzież, cena końcowa, ilość spotkań niezbędna do realizacji zamówienia.
- Po ustaleniu szczegółów zamówienia konsument wysyła zamówienie usługi szycia na miarę według ustalonych warunków za pośrednictwem maila na adres doubravastudio@gmail.com
- Doubrava przystępuje do realizacji zamówienia szycia na miarę po zaksięgowaniu na koncie Doubrava ustalonej wcześniej pełnej kwoty za usługę, przelanej przez zamawiającego.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Doubrava umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail, zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówień: nieopłaconych w ciągu 2 dni, w których dane osobowe klienta są nieprawidłowe lub uniemożliwiają skontaktowanie się z klientem. W takim przypadku umowę uważa się za niezawartą.
- Dostawa
- Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostępne rodzaje dostawy i ich koszt są wskazane przy formularzu Zamówienia. Rodzaj dostawy zależy od wyboru Klienta, dokonanego przy składaniu Zamówienia.
- Dostawa poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej możliwa jest wyłącznie po bezpośrednim uzgodnieniu za pomocą poczty elektronicznej warunków pomiędzy doubrava.pl, a Klientem.
- Termin realizacji Zamówienia (i przewidywany czas dostawy) jest wskazany każdorazowo przy składaniu Zamówienia termin ten jest podany w dniach roboczych.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu realizacji Zamówienia, o czym każdorazowo poinformuje Klienta. W takim przypadku Klient ma prawo odstąpienia od umowy.
- W przypadku nieodebrania przez Klienta zamówionego i opłaconego Towaru Sprzedawca po uprzednim kontakcie z klientem może:
- Przesłać ponownie Towar doliczając koszty ponownej przesyłki.
- Dokonać zwrotu Klientowi kosztów zamówionego Towaru, po uprzednim potrąceniu kosztów odesłania przesyłki do sprzedającego.
- Sprzedawca informuje, że za uszkodzenia towaru powstałe podczas transportu odpowiada wybrany przez klienta przewoźnik. W takim przypadku postępowanie reklamacyjne opisane jest w regulaminie przewoźnika.
- Ceny, metody płatności i dostawy
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie podatki, cła oraz wszelkie inne składniki.
- Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
- przelewem na podany numer konta bankowego;
- płatnością za pośrednictwem systemu Shopera.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Przesyłka kurierska,
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Showroom Doubrava na ulica Poznańska 3 m 14, 00-680 Warszawa.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
- Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od daty odbioru Towaru od niej odstąpić bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów z zastrzeżeniem ust.2 niniejszego paragrafu.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy na wykonanie Towaru na jego specjalne zamówienie. W związku z tym Towar dostarczony zgodnie z zamówienie Konsumenta według jego szczególnych specyfikacji nie podlega zwrotowi ani wymianie.
- Odstąpienie od umowy (zwrot, lub wymiana na inny rozmiar/kolor) jest możliwe tylko wtedy, jeśli Towar znajduje się w stanie niezmienionym - nie nosi oznak używania.
- Formularz odstąpienia od umowy udostępniony jest na stronie Sklepu Doubrava.pl
- Konsument zobowiązany jest do odesłania Towaru w ciągu 14 dni od daty odbioru Towaru na adres korespondencyjny Sprzedawcy podany na stronie Sklepu Doubrava.pl wraz z formularzem odstąpienia od umowy oraz oryginałem paragonu.
- Sprzedawca zwraca kwotę uiszczoną przez Konsumenta tytułem zapłaty, wyłączając koszty dostawy w terminie 14 dni od daty odbioru przez Sprzedawcę zwracanego Towaru.
- Koszty odesłania zwracanego Towaru ponosi Konsument, Doubrava nie odbiera przesyłek wysłanych za pobraniem lub wysłanych bez uprzedniej konsultacji.
- Informacje dotyczące prawa do odstąpienia od umowy znajdują się w załączniku nr 3.
- Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu/Towaru Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów/ Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów/Towarów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w punkcie 2.2. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu/ Towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt/Towar na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt/Towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu/Towaru, także koszty zwrotu Produktu/Towaru, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu/Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu/Towaru nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu/Towaru w Sklepie.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
- Reklamacje dotyczące Towarów
- Zgłoszenie reklamacji przez Klienta powinno nastąpić w formie pisemnej na adres email Sprzedawcy za pomocą formularza reklamacji.
- W przypadku zgłoszenia reklamacji drogą elektroniczną w tytule maila należy wpisać „REKLAMACJA”.
- Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za niezgodność Towaru z umową sprzedaży w zakresie określonym w szczególności przez przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Przedmiotem reklamacji nie może być Towar używany niezgodnie z przeznaczeniem a w szczególności czyszczony niezgodnie z załączoną do Towaru instrukcją prania, suszenia i prasowania.
- Przed złożeniem reklamacji przez Konsumenta zalecany jest kontakt telefoniczny ze Sprzedawcą.
- Reklamowany Towar należy po uprzednim kontakcie ze Sprzedającym odesłać na adres korespondencyjny Sprzedawcy.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwróconego Towaru.
- Jeżeli Towar ma wadę, Konsument może złożyć prośbę o obniżenie ceny, albo odstąpić od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad, albo wadę usunie.
- Konsument może żądać usunięcia wady Towaru na wolny od wad albo wymiany Towaru, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
- W przypadku uznania reklamacji Konsumenta, koszty reklamacji ponosi Sprzedawca - zwraca koszty reklamowanego Towaru Konsumentowi wraz z kosztami przesyłki.
- Jeżeli reklamacja nie zostanie uznana, Sprzedawca odsyła Towar Konsumentowi, koszty tej wysyłki pokrywa Konsument.
- W przypadku umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Sprzedającym a Przedsiębiorcą, odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Przedsiębiorcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
- Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Doubrava podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Doubrava o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu internetowego.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: Poznańska 3 m14 00-680 Warszawa, mailowo pod adres sklep@doubrava.pl, lub przy użyciu formularza kontaktowego umieszczonego na stronie doubrava.pl.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Doubrava zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php ; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I RODO
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, w celach statystycznych, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w formularzu zamówień przez Administratora,
- Klient oświadcza, że został poinformowany o prawie dostępu do treści swoich danych oraz prawie do ich poprawiania, a także o prawie do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych w każdym czasie i że wszelkie dane osobowe zostały przekazane przez Klienta dobrowolnie.
- Udostępnione przeze Klienta dane osobowe będą chronione przez Administratora z zachowaniem najwyższej staranności.
- Ponadto Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych dotyczących świadczonych przez Sprzedawcę usług na podany adres email.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub realizowania zamówienia, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora.
- Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych klientów znajdują się w polityce prywatności.
- Zmiana i zakończenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (prowadzenie Konta)
- Doubrava jest uprawniona do zmiany Regulaminu w przypadku zmiany istniejących lub dodania nowych funkcjonalności Sklepu, a także w razie zmiany mających zastosowanie przepisów prawa. Wszelkie zmiany nastąpią w odpowiednim zakresie, a Klienci zostaną o nich poinformowani co najmniej 7 dni przed datą udostępnienia nowej treści Regulaminu na stronach Sklepu.
- Klient ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (prowadzenie Konta). Niezwłocznie, po otrzymaniu przez Doubrava wypowiedzenia, Konto Klienta w Sklepie zostanie usunięte. Niezależnie od powyższego Doubrava może pozostawić dane niezbędne do dokonania rozliczeń lub dochodzenia roszczeń względem Klienta.
- Doubrava ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (prowadzenia Konta) w przypadku zaprzestania świadczenia lub przeniesienia usługi Sklepu na osobę trzecią, naruszenia przez Klienta prawa lub postanowień Regulaminu, a także w przypadku braku aktywności Klienta przez okres 6 miesięcy. Rozwiązanie umowy następuje z zachowaniem siedmiodniowego okresu wypowiedzenia. Doubrava może zastrzec, że ponowna rejestracja Konta będzie wymagać zezwolenia Doubrava.
- W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień Regulaminu decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Doubrava oraz Klienta.
- Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient może dodatkowo wyrazić zgodę na otrzymywanie od Doubrava informacji o charakterze reklamowym i handlowym. Informacje te przekazywane mogą być Klientowi za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Wyrażenie zgody nie jest warunkiem realizacji Zamówienia.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Doubrava a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Doubrava a Klientem, który nie jest Konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Doubrava.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: Doubrava ul. Poznańska 3 m14 00-680 Warszawa.
- Adres e-mail Sprzedawcy: doubravastudio@gmail.com.
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48502367049.
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 12 1020 5561 0000 3802 3001 5347.
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym punkcie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach w dni robocze w godzinach 10:00-17:00.
- Załączniki:
- Wzór formularza odstąpienia od umowy
- Formularz reklamacji
- Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy
Załącznik nr 1
Miejscowość, data
………………………………………
………………………………………
………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Doubrava
ul. Poznańska 3 m14
00-680 Warszawa
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy
Ja/My (*)………………….……………niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..……
umowy dostawy następujących rzeczy(*) …………………………………………………………..
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie następującej usługi(*)……………………………………………………………………..…………………………..
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
……………………………………
Podpis konsumenta(-ów)
(*) Niepotrzebne skreślić
1 podać, jeżeli umowa dotyczyła świadczenia usług
2 podać, jeżeli umowa dotyczyła zakupu towaru
Załącznik nr 2
Wzór 1
Miejscowość, data
Do
(pełna nazwa i adres siedziby przedsiębiorcy)
Imię, nazwisko
Adres konsumenta
Reklamacja towaru
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu …… towar jest wadliwy. Wada polega na ………………… Wada została stwierdzona w dniu ……………………….. Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny żądam:
- wymiany towaru na nowy* (art. 561 § 1)
- nieodpłatną naprawę towaru* (art. 561 § 1)
- obniżenia ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł, Proszę o zwrot podanej kwoty na konto …………../przekazem pocztowym na mój adres* (art. 560 § 1)
- odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto ………….* (art. 560 § 1)
Z poważaniem
*niepotrzebne skreślić
Wzór 2
Miejscowość, data
Imię, nazwisko i adres konsumenta
Do
(pełna nazwa i adres siedziby przedsiębiorcy)
Reklamacja
Niniejszym, na podstawie art. 568 § 1 w związku z art. 638 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, zawiadamiam, że w oparciu o art. 560 § 1 żądam obniżenia wynagrodzenia o kwotę………….. zł (słownie złotych:………….) zawartej umowy o dzieło dotyczącej wykonana przez Państwa usługi ………………………………… w dniu……
Wykonane przez Państwa dzieło zostało wykonane wadliwie, gdyż …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Wada została stwierdzona w dniu (należy podać datę kiedy zauważyliśmy wadę).
W związku z powyższym, różnicę pomiędzy kwotą uiszczoną przeze mnie za dzieło bez wady a kwotą obniżoną ze względu na wadę wykonanego dzieła, w wysokości ….…, proszę zwrócić na konto………………………………………………………………
Z poważaniem
Wzór 3
Miejscowość, data
Imię, nazwisko i adres konsumenta
Do
(pełna nazwa i adres siedziby przedsiębiorcy)
Reklamacja
Niniejszym, na podstawie art. 568 § 1 w związku z art. 638 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, zawiadamiam, że w oparciu o art. 560 § 1 żądam obniżenia wynagrodzenia o kwotę………….. zł (słownie złotych:………….) zawartej umowy o dzieło dotyczącej wykonana przez Państwa usługi ………………………………… w dniu……
Wykonane przez Państwa dzieło zostało wykonane wadliwie, gdyż …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Wada została stwierdzona w dniu (należy podać datę kiedy zauważyliśmy wadę).
W związku z powyższym, różnicę pomiędzy kwotą uiszczoną przeze mnie za dzieło bez wady a kwotą obniżoną ze względu na wadę wykonanego dzieła, w wysokości ….…, proszę zwrócić na konto………………………………………………………………
Z poważaniem
Załącznik 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy:
- Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik, wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas: Doubrava ul. Poznańska 3 m14 00-680 Warszawa, lub sklep@doubrava.pl wysyłając oświadczenie o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej [proszę wstawić adres strony internetowej]. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną)
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
- Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Proszę odesłać lub przekazać nam rzeczna adres: Doubrava ul. Poznańska 3 m14 00-680 Warszawa niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Skutki odstąpienia od umowy świadczenia usług (o ile dotyczy):
- Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.